Social Icons

Síguenos en Twitter Siguenos por RSS

dijous, 16 d’octubre del 2014

Lobby homosexual 1 - Ciutadania 0






"Creiem que el més adient, favorable i recomanable per  un fill/a, és que disposi dels progenitors dels quals prové per naturalesa, o sigui d'un home i una dona."



Des del passat dia 2 d'octubre de 2014, quan es va aprovar al parlament la Llei per a Garantir els Drets de Lesbianes, Gais, Bisexuals, Transsexuals i Intersexuals i per a eradicar l’Homofòbia i la Transfòbia, una afirmació com aquesta podria ser matèria de sanció per part de la Generalitat , amb una multa econòmica per exemple, tal i com es descriu en l'article 32 de la llei.


Vagi per endavant que estem radicalment en contra de qualsevol discriminació per raó d'orientació sexual,  per raó de creença,  per raó de discapacitat, per raó de gènere etc.


Una persona homosexual, pot ser bona persona, mala persona, intel.ligent, imbècil, amb estudis universitaris, independentista, espanyolista, amb estudis primaris, de classe alta, de classe obrera, d'esquerres, de dretes, lliberal, comunista etc. O sigui com qualsevol altra persona que sigui heterosexual.

La única diferència és amb qui manté relacions sexuals i de parella. Que una persona sigui homosexual no hauria de significar res més que això en termes de discriminació, per tant,  s'hauria de tractar igual que a una persona heterosexual. Perquè la seva dignitat no depèn de la seva orientació sexual, sinó del fet que com a persona ja té uns drets inherents. De fet, el món no es divideix entre homosexuals i heterosexuals, sinó entre homes i dones.

Per tant, les persones homosexuals, tot i que hagin estat perseguides en el passat, no es converteixen actualment en víctimes pel simple fet de la seva condició sexual. A tall d'exemple podem observar com a Espanya en llocs de poder polític i econòmic hi ha persones homosexuals molt influents. 

Fa uns dies llegíem en un article d'opinió "sóc hetero"  (molt recomanable) al portal e-noticies  , que el tràmit de la llei ha estat excepcional, aquesta llei ha estat tramitada amb una urgència i rapidesa inaudites, creant comissions diàries. Tots els partits excepte UDC (que ha votat en contra d'alguns punts) i el PP van aprovar la llei. 
És curiós observar com les dues lleis especifiques dirigides a aquests col·lectius les han aprovades parlaments autonòmics on governa la dreta o centre-dreta PP a Galicia i CIU a Catalunya de moment.

El silenci dels mitjans de comunicació al llarg del tràmit de la llei també ha estat molt significatiu, i naturalment en cap mitjà de comunicació (radio o tele) hem vist que entrevistessin a ningú que objectes en contra d'aquesta llei (excepte alguns articles a La Vanguardia) Pluralisme en diuen, molt comú en la majoria de mitjans de comunicació quan toquen certs temes.

Legislació

Anem a donar un cop d'ull a la legislació actual on tenim mesures antidiscriminació per raó d'orientació sexual descrites a la Constitució Espanyola, al codi penal i a l'estatut dels treballadors entre d'altres:


Constitució:

art. 10.1 La dignitat de la persona, dels drets inviolables que li són inherents, el desenvolupament lliure de la personalitat, el respecte a la llei i als altres drets d’altri, són fonaments de l’ordre públic i de la pau social.
art. 14 Els espanyols són iguals davant la llei, i no hi pot haver cap discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra circumstància personal o social.

art. 18.1 Hom garanteix el dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.

Codi penal: 

Article 510 

1. Els qui provoquin a la discriminació, a l'odi o a la violència contra grups o associacions, per motius racistes, antisemites o altres referents a la ideologia, religió o creences, situació familiar, la pertinença dels seus membres a una ètnia o raça, el seu origen nacional, el seu sexe, orientació sexual, malaltia o minusvalidesa, seran castigats amb la pena de presó d'un a tres anys i multa de sis a dotze mesos. 

2. Seran castigats amb la mateixa pena els qui, amb coneixement de la seva falsedat o temerari menyspreu cap a la veritat, difonguin informacions injurioses sobre grups o associacions en relació a la seva ideologia, religió o creences, la pertinença dels seus membres a una ètnia o raça , el seu origen nacional, el seu sexe, orientació sexual, malaltia o minusvalidesa. 

Article 511 

1. Incorrerà en la pena de presó de sis mesos a dos anys i multa de dotze a vint-i inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per temps d'un a tres anys el particular encarregat d'un servei públic que denegui a una persona una prestació a la qual tingui dret per raó de la seva ideologia, religió o creences, la seva pertinença a una ètnia o raça, el seu origen nacional, el seu sexe, orientació sexual, situació familiar, malaltia o minusvalidesa. 
2. Les mateixes penes seran aplicables quan els fets es cometin contra una associació, fundació, societat o corporació o contra els seus membres per raó de la seva ideologia, religió o creences, la pertinença dels seus membres o d'algun d'ells a una ètnia o raça , el seu origen nacional, el seu sexe, orientació sexual, situació familiar, malaltia o minusvalidesa. 
3. Els funcionaris públics que cometin algun dels fets previstos en aquest article, incorreran en les mateixes penes en la meitat superior i en la d'inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per temps de dos a quatre anys. 

Article 512 

Els que en l'exercici de les seves activitats professionals o empresarials deneguin a una persona una prestació a la qual tingui dret per raó de la seva ideologia, religió o creences, la seva pertinença a una ètnia, raça o nació, el seu sexe, orientació sexual, situació familiar , malaltia o minusvalidesa, incorreran en la pena d'inhabilitació especial per a l'exercici de professió, ofici, indústria o comerç, per un període d'un a quatre anys.

Estatut dels treballadors

Article 4. Drets laborals
c) A no ser discriminats directament o indirecta per a l’ocupació, o una vegada ocupats, per raons de sexe, estat civil, edat dins els límits que marca aquesta Llei, origen racial o ètnic, condició social, religió o conviccions, idees polítiques, orientació sexual, afiliació a un sindicat o no, com també per motius de llengua dins l’Estat espanyol. 
Tampoc no poden ser discriminats per raons de disminucions físiques, psíquiques i sensorials, sempre que es trobin en condicions d’aptitud per desenvolupar el treball o l’ocupació de què es tracti. 

Observem doncs que hi ha mesures per lluitar contra qualsevol tipus de discriminació. 

Hi havia la necessitat?

La pregunta és: calia aquesta llei?
Està justificada? 
Aquest col·lectiu pateix més discriminació que els altres per fer una llei a mida?

Hi ha una manera per poder comprovar si estava justificada aquesta legislació a mida pel col·lectiu LGTBI, que és observar les denúncies que hi ha hagut per homofobia i sobretot quantes sentències condemnatòries hi ha hagut per aquest fet. 

Es va crear un Observatori contra la homòfobia per fer un seguiment de la discriminació i la homofòbia. Doncs bé, si donem un cop d'ull a la seva darrera memória de l'any 2013 , observem que l'observatori va rebre un total de 384 denúncies. D'aquestes denuncies les classifiquen en 6 tipologies:


Observem que les denúncies per agressions i discriminacions al carrer i llocs públics i exaltació de la homofòbia van disminuir respecte l'any anterior. Podeu observar com afegeixen categories genèriques com "Agressions i discriminacions diverses" que no donen gens d'informació.  Per tant, doncs amb les dades de l'observatori no observem ni molt menys un increment brusc de denúncies i fets d'agressió/discriminació que justifiquin una llei de protecció a mida per a aquest col·lectiu. Tot i que ells en l'informe diuen que en general s'han incrementat un 2% respecte l'últim any.

Val a dir, que això són denúncies rebudes a l'observatori, no tenim ni una dada de les denúncies presentades a instancies judicials i ni molt menys sentències condemnatòries que provessin que va existir tal discriminació per homofòbia.

A tall d'exemple, com a agressions i discriminacions als serveis públics i administracions, denuncien la batuda policial que va haver-hi el dia 28 de juny per part dels mossos d'esquadra en un dels locals i bars d'ambient, ja que coincidia amb la diada de l'alliberament LGTB. Es diu que és un acte criminalitzador del col·lectiu LGTB en el dia de l'orgull gai.(pàg 8)

És a dir, que en el dia de l'orgull gai no es pot fer cap actuació policial que afecti al col·lectiu LGTB a risc de ser titllat de homòfob.

Com a agressions i discriminacions diverses, citen el cas d'un espectacle de Port Aventura en que diuen que es denigrava l'homosexualitat a través d'un personatge gai, el qual es ridiculitzava. (pàg.11)
Us imagineu que els cristians haguessin de denunciar cada cop que es denigra i es ridiculitza públicament la figura del cristià o en relació a l'esglèsia? Crec que farien falta uns quants observatoris més.

Hem volgut citar alguns casos de l'informe i que recomanem llegir perquè cadascú es faci a la idea.

El fet de fer una legislació a mida per a un col·lectiu no demostra ni certifica que sigui el col·lectiu més discriminat, sinó més aviat observem que en aquest cas és pel fet que aquest col·lectiu està organitzat mitjançant lobbys que estan al costat del poder.

De fet en el mateix preàmbul de la llei diu el següent:

"Tot i que l’aportació, la recopilació i la sistematització
de dades és difícil perquè tot just ara comencen a aparèixer
els primers indicadors oficials, les estadístiques
amb què comptem donen indicis prou clars que la discriminació
per motiu d’orientació sexual, d’identitat
de gènere o d’expressió de gènere es continua produint.
Falten dades i indicadors, però tot porta a pensar
que els casos reals són molt superiors als que ens mostren les estadístiques"

Per tant doncs estem davant una llei especifica per aquest col·lectiu  que s'ha fet a partir d'indicis, de suposicions de discriminació. Un fet que seria totalment improbable que s'apliqués a qualsevol altra legislació.

Què hi perd la ciutadania?

Si ens endinsem en la llei en sí, podrem observar que és més una llei amb una intenció de foment i difusió de les diferents identitats i ideologies de gènere que no pas per protegir de la discriminació a les persones afectades. És una llei de foment i difusió perquè la homofòbia ja està penalment sancionada a Espanya (tal i com hem vist en el repàs de la legislació vigent) i perquè l'articulat de la llei fa especial incidència en la intervenció en l'àmbit educatiu en totes les seves esferes.
Un altre fet que assegura la llei és com no, assegurar subvencions públiques per a totes les entitats satèl.lits dels moviments LGTB, que no en són poques precisament. Podeu consultar algunes de les entitats aquí

Què passa amb la gent que no veu un fet positiu en què una parella de dos persones del mateix sexe tinguin el dret per exemple a adoptar fills? O les persones que rebutgen la ideologia de gènere:  rebutgen que s'eduquin als alumnes dient que poden escollir el seu gènere (ser nens o nenes) independentment del seu sexe?  Entenem que aquesta llei atempta directament a la llibertat d'expressió i a la llibertat dels pares i escoles en l'educació dels seus fills.

Hi ha un fet que trobem especialment greu i que explicaria el titular del post en perquè hi perd la ciutadania que és el que s'estableix en l'article 26, la inversió de càrrega de la prova:


Article 26 bis. Inversió de la càrrega de la prova
1. D’acord amb el que estableixen les lleis processals
i reguladores dels procediments administratius, quan
la part actora o l’interessat al·leguin discriminació per
raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió
de gènere i n’aportin indicis fonamentats, correspon a
la part demandada o a qui s’imputi la situació discriminatòria,
l’aportació d’una justificació objectiva i raonable,
suficientment provada, de les mesures adoptades

i de llur proporcionalitat.




És a dir,  qui és denunciat és el qui ha de demostrar la seva innocencia i que no ha discriminat. Que nosaltres sapiguem això es carrega frontalment un dels principis en dret que es diu presumpció d'innocència i creiem que és del tot anticonstitucional. Això si, a veure qui és el guapo que porta això al Tribunal Constitucional a risc de ser titllat de homòfob com a mínim.

De fet, aquest privilegi (ja que nosaltres sapiguem això no s'aplica en cap àmbit més), pot anar en contra de les persones homosexuals indirectament.
Un empresari/a pot deixar de contractar a una persona homosexual si sap que si per motius laborals justificats el vol acomiadar  però pot córrer el risc de ser titllat o denunciat per homófob i conseqüentment sancionat i havent de demostrar la seva innocència?

Per tant doncs el què hi perd la ciutadania sobretot és un fet que ha costat molt d'aconseguir que es diu llibertat d'expressió i  de pensament.

Si s'hagués tingut la voluntat de fer una llei d'antidiscriminació de veritat i que anés més  enllà de la legislació que ja hi ha actualment,  s'hauria fet una llei autonòmica específica que recollís tot tipus de discriminació, ja sigui per orientació sexual, per creença religiosa, per motius de discapacitat, per motius d'ètnia etc. 

El fet de fer una llei a mida per aquest col·lectiu denota una sèrie de privilegis guiats pels seus lobbys de poder dels quals no gaudeixen altres col·lectius que estan igual o molt més discriminats. 

Això és el què creiem, digueu-nos homòfobs.




3 comentaris :

  1. Actualment quan es vol donar privilegis a un colectiu, es diu "contra la discriminació" , queda mes fi, mes hipócrita, i així ningú protesta.
    Els gran dictadors de la historia varen ser uns gran manipuladors del llenguatge, avui en día sembla que s'han multiplicat.

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari, Efecitvament, qui pot està en contra de una llei "en contra de alguna discriminació"?. El problema és que aquesta llei no té res a veure amb la discriminació sinó amb el foment d'aquesta opció sexual i en la perpetuació i en la introducció en tota l'esfera pública: des d'escoles fins a qualsevol àmbit de l'administració de la generalitat.

    ResponElimina
  3. Recomanem la lectura interessant de l'article "Un projecte de llei desenfocat" publicat a la Vanguardia el 8 de desembre de 2003: http://www.andreia.cat/?wpfb_dl=20

    ResponElimina

 
Blogger Templates